fredag 3. september 2010

Jeg vil spille på triangel

Går igjennom bilder jeg har lagret under "inspirasjon" i det siste, og synes jeg aner en dille. Disse fine, fargerike trianglene får man tak i her, her og her:
Du får dem i origami-form her:
Eller heftig, DEILIG åttitalls-estetisk her:
Jeg har en slags vag følelse av at dillen min er veldig tidsriktig, for trianglene dukker opp over alt for tiden. Kunne godt tenke meg denne på veggen: 
 (Bør kanskje klare å lage noe slikt selv, med litt møye? Det skal prøves.)

3 kommentarer:

  1. Dette minner meg veldig om mellomstadiene i "the midpoint displacement method" for generering av fraktale landskaper. De ferdige landskapene er veldig realistiske, men de "uferdige" er veldig artige å se på. Litt som den siste figuren din her. Jeg har en bok her, men den er så gammal så det er ikke tilsvarende bilder på nettet som jeg kan finne ... Dette er et "du måtte være der"-øyeblikk merker jeg.

    SvarSlett
  2. Yo! Fine ting! Kjenner du ungtblod- bloggen? Hun er galen etter triangler. PÅ den gode måte altså. blog.ungtblod.com

    Hun var svært produktiv da hun var gravid, lagde de fineste ting. Bl.a. en ammepute som er helt fantastisk. Scroll deg igjennom når du har tid... Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Hahaha! Simen, takk for den morsomste kommentaren jeg har fått så langt! Jeg trengte ikke være der, men jeg fikk nok muligens ikke det ut av det som du mente. Bra du sier det uansett!

    Og takk for fint tips, zoologisk have. Trenger ikke ammepute per i dag, men siden var jo veldig fin da!

    SvarSlett