torsdag 28. juli 2011

Gjeldskrisewraps

Inspirert av gjeldsrammede Hellas og like gjeldsrammede USA i kombinasjon: En Egen Planet presenterer egenkomponert sommerfavoritt: Wraps med biffkjøtt, grønne grønnsaker, mynte og yoghurt.
Denne retten er lett på flere måter, og ypperlig mat på varme dager (nå har vi jo endelig et par av dem denne uka). Man gjør som følger: Biffkjøtt strimles, krydres etter ønske (minst salt og rikelig med pepper) og lynstekes på høy varme. Et utvalg av grønne grønnsaker strimles opp. Et forslag: Avocado, agurk, hjertesalat, sukkererter, løk.
Hvetewraps varmes i ovnen og fylles med herlighetene, sammen med rikelig med mynte og noen gode klatter gresk (eller i mitt tilfelle tyrkisk) yoghurt.

Jeg ser for meg at det kan være supergodt å bytte ut biffkjøttet med lammekjøtt, eller enda bedre - godt krydrede lammepølser eller kjøttboller. Det skal prøves en gang.  


Rester av yoghurt anbefales spist med valnøtter, blåbær og lønnesirup på - nok en krysning mellom det greske og det amerikanske. Jeg synes lønnesirup er bedre på yoghurt enn den vanlige honningen, det gir liksom mer særpreg.

Enjoy!

1 kommentar:

  1. Hei Nora, det ser kjempe godt ut! Det hender vi har ganske varme dager her borte i "ville gjeldskrise vesten" så det bir nok en fin fin middag tenker jeg!

    Jeg har byttet navn på bloggen min til www.anettegrostad.blogspot.com
    tenkte jeg måtte si ifra siden du har itsybitsyboo på listen din.
    Håper dere har det fint.
    Mange klemmer fra Anette

    SvarSlett